Service tot op de bouwplaats
Cugla maakt niet alleen het verschil door een uitgebreid standaardassortiment. Voor specifiek werk ontwikkelen wij zelfs nieuwe producten en begeleiden we de aannemer tot op de bouwplaats. Het project Zuidas, langs de A10 bij Amsterdam, is hiervan een mooi voorbeeld.
Minimale hinder door verschuiven van viaduct
Bouwcombinatie ZuidPlus verving hier in één weekend een spoorviaduct. Dat deed het door het nieuwe viaduct eerst volledig naast het bestaande tracé op te bouwen. Tijdens een weekendafsluiting werd het bestaande spoor weggegraven en het nieuwe viaduct met vijzels op zijn plek geschoven. Zo bleef de hinder voor reizigers tot een minimum beperkt.
Cugla ontwikkelt nieuwe mortel voor de klant
Voor dit project ontwikkelde Cugla op verzoek van de klant een speciale ultrahoge sterktemortel voor de deuvelverbindingen op de kolommen. De krachten die de treinen op de betonconstructie overbrengen, vroegen om een extreem hoge druksterkte-eis. Al na 12 uur werd een sterkte van 100 Nm2 bereikt.
Nachtelijke tests in Cugla’s R&D Center
Omdat de werkzaamheden in zeer korte tijd plaatsvonden en we er zeker van moesten zijn dat de verbinding sterk genoeg was bij het passeren van de eerste trein, hebben we het proces op de werkvloer intensief begeleid. Door proefstukken vanaf het werk mee te nemen en ’s nachts in ons R&D Center de druksterkte te testen, wisten we precies op welk tijdstip het spoor kon worden vrijgegeven.
“Door ’s nachts proefstukken in ons R&D Center te testen, wisten we precies op welk tijdstip het spoor kon worden vrijgegeven.”